Szukaj na tym blogu

piątek, 17 sierpnia 2018

                                    T r y p t y k  III...

                 Wszystkie siły mnie opuściły...

Ostatnio notorycznie czuję się zmęczony - wypalony niemal...Świat zaczął smakować jak tektura..żeby gorzki przynajmniej był - w ustach coś by się czuło, a tak - takie szklarniowe pomidory..(?) Nie mogę też nic napisać - gdzieś mi się zagubił moduł do pisania wierszyków...Czy znalazł ktoś może? Przez głowę co chwila maszerują równo, jak czerwono armijne kompanie myśli - proszę, żeby je uwolnić, a tu nic!  Nawet zwykłego milczenia kota nie potrafię zapisać tak, żeby od razu to nie zmurszało, nie rozsypało się jak tysiącletni papirus ze spisem inwentarza - nadzieja, zwątpienie, fascynacja, strach. Wszystko obficie polane, jak sosem hilii, brakiem poczucia sensu. Nie zbyt to pasjonujące danie...(?) Cóż - kucharz gotuje z tego, co ma - nie życzę więc smacznego...(lipiec 1974 r.)...Dzisiaj chciałem dokopać się do rury doprowadzającej wodę, ale nic z tego nie wyszło. Miałem kilof od sąsiada...i nagle przyszło olśnienie - ruszyłem kilka taktów, ale czym mam wybrać ziemię - rekami? Zniechęciło mnie do tego stopnia, że zrezygnowałem z...pracy i wróciłem do domu. Mój los przekichany, a najgorsze jest to, że osoba, która najbardziej na mnie liczyła - zawiodła się. Cóż więc powiem na swoją obronę? A wystarczyło poprosić o klucz do "narzędziowni."
(17 sierpnia 2018 r.)

"I gdyby przyszło mi żyć od nowa,
cóż chciałbym zmienić - 
pewnie niczego,
nie można zmienić natury ludzkiej,
a już na pewno siebie samego.
Zostawiam wszystko tak, jak było,
jak do tej pory żyłem z kretesem,
nie nawiązuję więc do niczego,
co było niezgodne z moją naturą...
Nie można zmienić lat przeżytych
to, co się stało nikt nie zwróci,
można się tylko zastanowić,
przemyśleć życie, 
śmiać się lub smucić.
Niech więc zostanie tak, jak było,
jak zapisałem życie w..."notesie,"
lat mi przybyło, życie uciekło
i w czasie niech mnie los uniesie..."
                           ("reminiscencje," kwiecień 1975 r)

                                                    ***
Pogody ducha życzę w ten nadchodzący weekend, wszystkich pozdrawiam.
                                                 P  a  p  k  i  n

                                                            

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz