Szukaj na tym blogu

piątek, 2 lutego 2018

Ponoć lepiej się nie odzywać ( w dzieciństwie zawsze mi powtarzano - "ustąp głupiemu") i wydawać się głupim niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.Co mi tam...mam niepowtarzalne prawo do wyrażania swoich poglądów i takie samo prawo przyznaję wszem i wobec. Prawo do bycia omylnym, śmiesznym, dobrym czy złym, wesołym, smutnym, gadatliwym, czy zwyczajnie gburowatym. Prawo do bycia sobą na przekór ramkom, w jakie inni chcieliby mnie włożyć. Wszyscy ulegamy w mniejszy czy większy sposób szablonowości. Czytamy książki (knigi), chodzimy do kina (to już przesada - nie byłem w kinie od kilku lat), jemy z podobnych talerzyków, pijemy z kubeczków z uszkiem lub nie, bo dla tych przedmiotów nadszedł właśnie czas (ja piję z kubka z nadrukiem kwiatków). Ale nie dajmy się zwieść. Aż oddech trzeba wstrzymać, by nie zagłuszał, zredukować najmniejszy ruch, wyciszyć wewnętrzne drgania, by wsłuchać się w drugiego człowieka (to sens pozytywny). Nie jesteśmy jednacy...niczym galaktyki różnimy się od siebie. A spojrzeć na świat innymi oczyma, jest niczym dotknąć słońca...Bo ostatnio "ktoś" wykrzykuje do mnie, że nie mam prawa czegoś mówić, nie mam prawa do tego, czy tamtego...do wszystkiego, do niczego, nawet do...siebie samego...! "Wara od ..." - to słowa. które mógłbym użyć w stosunku do tej osoby, która je wypowiedziała to: "wara od mojej osoby, mojego mieszkania, bo to rzeczywiście moje, a ten ktoś jest tylko intruzem, przybłędą..." Mógłbym wypowiedzieć te słowa, ale nie mam zamiaru zniżać się do poziomu tej osoby. W końcu jestem z rodziny inteligenckiej, a nie prostackiej...Bo ja wiem, że mam prawo - po prostu mam...! Jestem sobą i nikogo (niczego) nie udaję...I dlatego właśnie od tej chwili spisywał będę wszystkie nienawistne uwagi kierowane pod moim adresem. Mojej fizycznej reakcji nie będzie, albo będzie niewiele (wszystko zależeć będzie od stopnia złośliwości), nie będzie wcale, chyba że zmusi mnie do tego sytuacja, ale będzie to tylko obrona mojej godności, bo nie pozwolę, by ktokolwiek kalał moje imię. Ale to już inna sprawa...
Życzę wszystkim udanego dnia.

                                             P  a  p  k  i  n
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz